Onze
visie
“Communicatie is onze menselijke superkracht. Het is hét middel om jouw visie, plan, idee, doel of ambitie te delen. Om je te verbinden met anderen, en hen in beweging te zetten. Met communicatie kun jij werelden veranderen.”
Maartje van Bavel, eigenaar van The Speech Republic
Iedereen vertelt de hele dag verhalen. Kleine verhalen, over wat je gisteren hebt gedaan en morgen van plan bent. Grote verhalen, over hoe jij denkt dat de wereld in elkaar steekt. Verhalen tegen jezelf: die innerlijke stem die je vertelt wie, wat en waarom je bent. Verhalen tegen anderen die je mee wilt nemen in jouw dromen. Verhalen over de groepen waarbinnen we leven en werken.
Het is niet voor niets dat wij mensen de hele dag verhalen vertellen. Communicatie is onze menselijke superkracht. Het is het middel om jouw visie, plan, idee, doel of ambitie te delen. Om je te verbinden met anderen, en hen in beweging te zetten. Met communicatie kun jij werelden veranderen.
Bij The Speech Republic gaat het altijd over verandering. Of je nu toewerkt naar een specifiek spreekmoment, een verhaal binnen je organisatie wilt laten leven, of je eigen communicatiekracht en leiderschap fundamenteel wilt versterken – jij wilt de ander raken, inspireren, en activeren met jouw boodschap. Wij richten ons daarbij altijd op de meest pure, meest persoonlijke en oudste vorm van communicatie: het gesproken woord van mens tot mens.
Elk mens heeft een aangeboren talent om te communiceren. Maar talent moet je ontwikkelen. Want communiceren is dan wel heel natuurlijk, het gaat niet altijd vanzelf. Hoe graag we het ook zouden willen, impactvolle communicatie is niet te vangen in platte regels en structuren. Impact draait niet om trucjes, maar om echtheid en authenticiteit. Die echtheid versterken wij op drie vlakken:
Jezelf: Jezelf laten zien aan de ander.
Jouw boodschap: Echt iets zeggen.
Jouw publiek: De andere inspireren en activeren
Wie ontspannen wil overkomen, moet op zijn gemak zijn. Wie kracht wil uitstralen, moet sterk zijn in zijn boodschap. Wie authentiek wil zijn, kan niet doen alsof hij een ander is. Wie een andere toekomst wil, moet durven zeggen hoe die er uit ziet. Wie inspirerend wil zijn, moet inspiratie voelen. Impactvol communiceren vraagt iets van je. Moed, tijd, aandacht, zelfreflectie. Maar het levert ook veel op. Want een verhaal dat harten en hoofden raakt, dat letterlijk en figuurlijk klopt, verslaat alles.
The Speech Republic. Stories that beat.
Get inspired
En dan.. dan ben je opeens Olympisch Kampioen en willen ze verhalen horen hoe je tot jouw succes gekomen bent. Een aantal jaar na mijn Olympisch kampioenschap kwam ik in aanraking met The Speech Republic en zij leerden mij dat presenteren niet ging om wat je zegt, maar om hoe dat overkomt op de luisteraar en wat dat met hen doet. Samen heb ik met The Speech Republic uren en uren besteed om mijn verhaal nog beter te laten aansluiten op het publiek. En hier heb ik tot op de dag van vandaag profijt van.
“Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony.”