Onze

methode

Elk traject is maatwerk – ieder programma wordt afgestemd op jouw ambities, jouw publiek en jouw doel – maar onze methode tijdens je trainingstraject is altijd gebaseerd op drie pijlers:

  • Asset-based
  • Experiential
  • Inside out

Wat deze vage abstracties eigenlijk betekenen, lees je hier.

1. Asset-based

We gaan uit van ieders eigen kracht en talent. In ieder trainingstraject gaan we jou uitdagen, stretchen en bovenal aanmoedigen om de beste versie van jezelf te ontdekken. Uit je comfortzone gaan bij ons doe je maximaal. Betekent dat vooral veel kritiek? Nee, juist niet! Dat betekent iemand aanmoedigen en uitdagen, en heel veel experimenten en onderzoek doen zodat jij jouw (on)ontdekte potentieel gaat ontdekken en daarin gaan we alle stappen vieren.

2. Experiential

Alle studies tonen aan: je leert beter, dieper en effectiever wanneer je ervaart. In onze trainingsruimte maken wij dan ook een radicale keuze tussen theorie en ervaren: jij gaat bij ons hoofdzakelijk ervaren. Dat doen we door uitdagende oefeningen en experimenten. Jij doet een persoonlijk onderzoek en ontdekt zo wat het beste voor jou werkt. En dat ontdekken gebeurt op ons trainingspodium, dat werkt daarbij als een vergrootglas en is zo het vliegwiel van ontwikkeling.

3. Inside out

Hoe helpen wij jou om je verhaal te vinden? Door je het zelf te laten ontdekken en doorvoelen. Want de sleutel tot een impactvol verhaal is dat het jouw verhaal is. Niemand kan dat helemaal voor je schrijven. Niemand kan het in jouw plaats vertellen. En het kan niet alleen op papier ontstaan. Bij ons ga jij altijd zelf onderzoeken wat jouw meest impactvolle communicatiestijl is.

Neem het niet aan van ons,
maar van onze podiumhelden

Ik vind dit de beste communicatietraining ooit! Naast verrassende inzichten, biedt het ook heel goede handvatten om je boodschap treffend en impactvol over te brengen. Op een manier die wegblijft van trucjes maar juist dicht bij jezelf staat.

Karin Polman | Managing Director Florius at ABN AMRO Bank N.V. | Supervisory Board HDN | Board member Leading Ladies ABN AMRO

Volgde het Fundamenteel traject presenteren

Dit traject heeft mij bewust gemaakt hoe ik kan aansluiten bij mijn publiek en hen mee kan nemen tot het punt waarop mijn boodschap gehoord kan worden en zij er iets mee kunnen doen.

Dr. Nanke Verloo | Universitair Docent Urban Planning aan de Universiteit van Amsterdam

Bereidde in 3 sessies de Slingelandtlezing voor

Geef jouw carrière een nieuwe wending
bij The Speech Republic.

Storytelling expert

Snap jij wat een impactvol verhaal nodig heeft?

Wij zijn op zoek naar the new kind of storytelling expert die ons groeiende team van trainers komt versterken. Jij weet vanwege jouw bijzondere achtergrond wat een verhaal nodig heeft om echt te raken.

Solliciteer direct

Heb je een vraag of wil je kennismaken, neem dan contact met ons op!